İzmir Büyükşehir Belediyesi Veteriner İşleri Dairesi Başkanlığı – Haberde Son Saniye https://haberdesonsaniye.com İzmir'in güçlü haber sitesi Thu, 28 Aug 2025 08:14:15 +0000 tr hourly 1 https://wordpress.org/?v=7.0 Silahla yaralanmıştı… Doğal Yaşam Parkı’nda sağlığına kavuştu https://haberdesonsaniye.com/silahla-yaralanmisti-dogal-yasam-parkinda-sagligina-kavustu/ https://haberdesonsaniye.com/silahla-yaralanmisti-dogal-yasam-parkinda-sagligina-kavustu/#respond Thu, 28 Aug 2025 08:14:15 +0000 https://haberdesonsaniye.com/?p=16197 İzmir Büyükşehir Belediyesi ekipleri, ateşli silahla yaralandığı belirlenen bir domuzu, bulunduğu yeren kurtararak tedavi altına aldı. Uzmanların tedavisi sayesinde eski sağlığına kavuşan domuz doğal yaşamına dönmek üzere üzere Doğa Koruma ve Milli Parklar Genel Müdürlüğü İzmir Şube Müdürlüğü ekiplerine teslim edildi.

İzmir Büyükşehir Belediyesi Veteriner İşleri Dairesi Başkanlığı Doğal Yaşam Parkı Şube Müdürlüğü veteriner hekimleri, yaralı bir domuzun yardımına koştu. Ekipler; Tarım ve Orman Bakanlığı Doğa Koruma ve Milli Parklar Genel Müdürlüğü İzmir Şube Müdürlüğü’ne, Bornova Evka-3 Mahallesi’nde yaralı bir yaban domuzu bulunduğuna dair ihbar ulaşması üzerine harekete geçti. Doğal Yaşam Parkı bünyesinden iki veteriner teknikeri ve bir veteriner hekim hemen bölgeye yönlendirildi. Uzmanlar, hayvanı güvenli bir şekilde anesteziye aldıktan sonra ilk müdahaleyi olay yerinde yaptı.

Tedavisi başarılı sonuç verdi
Doğal Yaşam Parkı Kliniği’ne nakledilen domuz, klinikte detaylı şekilde tedavi edildi. Röntgeni çekildikten sonra ön ayağında ateşli silah yaralanmasına bağlı eski bir kırık bulunduğu belirlendi. Uzman veteriner hekimler ve teknik ekip tarafından başlatılan tedavi, başarıyla sonuçlandı. Eski sağlığına kavuşan hayvan, yeniden doğal yaşamına kazandırılmak üzere Doğa Koruma ve Milli Parklar Genel Müdürlüğü ekiplerine teslim edildi.

Yaban hayatına önemli katkı
Yaban hayatına önemli katkıları olan Doğal Yaşam Parkı’nda yüzlerce yaban hayvanı sağlığına kavuştu. Mayıs 2024 ile Ağustos 2025 tarihleri arasında kliniğe toplam 1455 yaralı yaban hayvanı kabul edildi. Bunlardan 694’ü tedavi, adaptasyon ve rehabilitasyon süreçleri tamamlandıktan sonra yeniden doğal yaşam alanlarına bırakıldı. Tüm bu çalışmalar, Tarım ve Orman Bakanlığı Doğa Koruma ve Milli Parklar Genel Müdürlüğü koordinasyonunda, yaban hayatının korunması ve biyolojik çeşitliliğin devamlılığı açısından büyük önem taşıyor.

 

]]>
https://haberdesonsaniye.com/silahla-yaralanmisti-dogal-yasam-parkinda-sagligina-kavustu/feed/ 0
Büyükşehir’den kısırlaştırma seferberliği https://haberdesonsaniye.com/buyuksehirden-kisirlastirma-seferberligi/ https://haberdesonsaniye.com/buyuksehirden-kisirlastirma-seferberligi/#respond Mon, 25 Aug 2025 09:01:22 +0000 https://haberdesonsaniye.com/?p=15981 İzmir Büyükşehir Belediyesi, sokakta yaşayan kedilerin kısırlaştırılması çalışmalarını aralıksız sürdürüyor. Mobil kısırlaştırma aracıyla sokak sokak gezen ekipler, kontrolsüz üremenin önüne geçmeyi hedefliyor. Büyükşehir, 2022 yılında faaliyete başlayan mobil kısırlaştırma aracı ile son bir yılda 4 bin, bugüne kadar ise 7 bin sokak kedisini kısırlaştırdı.

İzmir Büyükşehir Belediyesi Veteriner İşleri Dairesi Başkanlığı, sokak hayvanlarının sağlıklı üremesi, popülasyonunun kontrol altında tutularak çevre ve insan sağlığının korunması için kısırlaştırma çalışmalarını sürdürüyor. 3 bakımevinde kısırlaştırma çalışmalarını yürüten İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin 2 mobil aracı da başta kırsal bölgeler olmak üzere sokak sokak gezerek sahipsiz canları kısırlaştırıyor. Gönüllülerin de desteği ile yerinde kısırlaştırma hizmeti sunan ekipler, hızlı ve etkili çözümler üretiyor. 2022’de faaliyete başlayan mobil kısırlaştırma aracı ile bugüne kadar toplam 7 bin, son bir yıl içerisinde de yaklaşık 4 bin sokak kedisi kısırlaştırıldı. Ekipler son olarak Menderes Çukuraltı Mahallesi’nde yurttaşlarla buluşarak çalışmalarına devam etti.

“Bugünü değil geleceği de koruyoruz”
İzmir’i karış karış dolaşarak sahipsiz sokak kedilerini, tam donanımlı mobil araçta, güvenli ve hijyenik koşullarda kısırlaştırdıklarını aktaran İzmir Büyükşehir Belediyesi Veteriner İşleri Dairesi Başkanlığı Mobil Kısırlaştırma Birimi Sorumlu Veteriner Hekimi Pınar Arca, “Bir dişi kedi yılda iki veya üç kez doğum yapabilir. Her doğumda ortalama 4 ile 6 arasında yavru dünyaya geliyor. Yavrular 6 ayda cinsel olgunluğa erişip, üremeye başlıyor. Bir yılın sonunda 25 ile 60 arasında kedi doğabiliyor. İkinci ve sonraki yıllarda, kedi popülasyonu katlanarak artıyor. 5 yıl içerisinde tek bir dişi kedi ve onun soyundan gelenler toplamda 5 binden fazla yavrunun dünyaya gelmesine neden olabilir. Amacımız kontrolsüz üremenin önüne geçmek ve sokak kedilerinin daha sağlıklı, güvenli bir hayat yaşamasını sağlamak. Her bir hayvanın yaşam hakkı için çalışıyoruz. Bu çalışmalarla sadece bugünü değil, geleceği de koruyoruz. Tüm bu çalışmalar ile topluma ve sahipsiz canlara konforlu bir yaşam alanı sunmayı amaçlıyoruz” dedi.

​​​​​​​

Büyükşehir’e teşekkür
Menderes Belediyesi Başkan Yardımcısı Ayşe Güldemir de çalışmalar için ekiplere teşekkür ederek, “Bölgede bulunan canlara sahip çıkan ve onların sağlıklı bir hayat sürmesi için çalışan herkese teşekkür ediyorum” dedi. Çukuraltı Muhtarı Mehmet Çolak ise Büyükşehir Belediyesi’nin, Özdere’de kısırlaştırma çalışmalarını büyük bir titizlikle yürüttüğünü belirtti.

“Diğer belediyelere örnek olsun”
Hayvanseverlerden Hale Yiğittürk de “Özverili şekilde kedilerin kısırlaştırılması için çalışıyoruz. Yaklaşık bin 500 kedinin kısırlaştırılmasını sağladık. İzmir Büyükşehir Belediyesi ekiplerine çok teşekkür ediyorum” diye konuştu. Evrim Hepgün ise yapılan çalışmadan çok memnun olduklarını vurgulayarak, şunları söyledi:
“Kısırlaştırma sayesinde kedilerimiz daha sağlıklı bir hayat sürüyor. Kısırlaştırma yapılmadığı zaman çok hızlı üredikleri için uygunsuz koşullarda büyümek zorunda kalıyorlar. Kötü koşullarda yaşıyor ve ölüyorlar. O nedenle bu çalışmalar çok önemli. Diğer belediyelere de örnek olmasını diliyorum.”

]]>
https://haberdesonsaniye.com/buyuksehirden-kisirlastirma-seferberligi/feed/ 0
Yangından kurtarılan kaplumbağanın tedavisi sürüyor https://haberdesonsaniye.com/yangindan-kurtarilan-kaplumbaganin-tedavisi-suruyor/ https://haberdesonsaniye.com/yangindan-kurtarilan-kaplumbaganin-tedavisi-suruyor/#respond Sat, 26 Jul 2025 09:13:07 +0000 https://haberdesonsaniye.com/?p=14238 İzmir Büyükşehir Belediyesi ekiplerinin 23 Temmuz’da Bayındır’daki yangında kurtardığı kaplumbağanın tedavisi sürüyor. Veteriner hekimler, vücudunda üçüncü derece yanık oluşan dişi kaplumbağanın eski sağlığına kavuşması için tedavisini özenle yürütüyor.

İzmir Büyükşehir Belediyesi Veteriner İşleri Dairesi Başkanlığı Hayvan Sağlığı Şube Müdürlüğü, 23 Temmuz’da Bayındır’ın Yeşilova Mahallesi’ni de etkileyen orman yangınında, hayvanların sağlıklı şekilde tahliye edilmesi, sahipsiz hayvanların güvenli bölgelere alınması için seferber oldu. Yangının kontrol altına alınmasının ardından köy içinde ve çevresinde yaralı hayvan olup olmadığını kontrol eden ekipler, yangından etkilenen bir kaplumbağayla karşılaştı. 15 yaşından büyük olduğu tahmin edilen dişi kara kaplumbağasına (tosbağa) ilk müdahale, olay yerindeki ekiplerce yapıldı. Daha sonra Kültürpark Küçük Hayvan Polikliniğine sevk edilen kaplumbağa, burada tedaviye alındı.

Üçüncü derecede yanıklar oluştu
Kaplumbağanın tedavisine dair bilgi veren Kültürpark Küçük Hayvan Polikliniği Sorumlu Hekimi Veteriner Hekim Özge Aras Çolak, kaplumbağanın bedeninde üçüncü derece yanıkların oluştuğunu söyledi. Çolak, “İleri derecede yanıkları var. Kabuğun altında iç organlar var. Tedavileri yapıyoruz ancak yanık derecesi çoklu organ yetmezliğine neden olabilir. Biz bu aşamaya gelinmemesi için çabalıyoruz” dedi.

Sağlığına kavuştuğunda doğal yaşam alanına bırakılacak
Kaplumbağanın iyileşmesi için merhem sürdüklerini, ağrısı için ağrı kesici ilaç tedavisine başladıklarını vurgulayan Çolak, şunları söyledi: “Kabuğundaki yaraları yanık kremi, antibiyotikli merhem ve doku iyileştirici merhem ile iyileştirmeye çalışıyoruz. Serin bir ortamda tutuluyor. Pansumanları düzenli şekilde yapılıyor. Enerjisi düşmesin diye beslenmesini ağızdan mama ile yapıyoruz. Salatalık ve maruldan biraz yedi. Umuyorum ki kurtulur. Biz durumunu stabil hale aldık.”
Tedavisi süren kaplumbağa, İzmir Doğal Yaşam Parkı’na sevk edildi. Tedaviye yanıt vermesi ve tam anlamıyla iyileşmesi halinde yaşam alanına geri dönecek.

 

]]>
https://haberdesonsaniye.com/yangindan-kurtarilan-kaplumbaganin-tedavisi-suruyor/feed/ 0
Yangından kurtarılan Kaptan’a sıcak yuva https://haberdesonsaniye.com/yangindan-kurtarilan-kaptana-sicak-yuva/ https://haberdesonsaniye.com/yangindan-kurtarilan-kaptana-sicak-yuva/#respond Wed, 16 Jul 2025 09:07:39 +0000 https://haberdesonsaniye.com/?p=13480 İzmir Büyükşehir Belediyesi, Aliağa Bozköy’deki yangından etkilenen sahipsiz bir köpeği hem sağlığına hem de sıcak bir yuvaya kavuşturdu. Çevre sakinlerinin Kaptan ismini verdiği köpek tedavisinin ardından sahiplendirildi.

İzmir Büyükşehir Belediyesi Veteriner İşleri Dairesi Başkanlığı, 26 Haziran’da çıkan ve 27 saatlik mücadelenin ardından kontrol altına alınan Aliağa Bozköy’deki yangından etkilenen köpeği tedavi etti ve sahiplendirdi. Sağ ön bacağı ile kulaklarında yanıklar olan, yine dumandan dolayı zehirlendiği belirlenen sahipsiz köpek, yangın bölgesinden kurtarılarak Seyrek Hayvan Hastanesi’nde tedaviye alındı. Veteriner hekimlerin özverili çalışmaları ile sağlığına kavuşan sahipsiz köpek, kendisini sokakta besleyen ve Kaptan ismini veren Fikri Altınkaya tarafından resmi olarak sahiplenildi.

Kısırlaştırıldı, aşıları yapıldı
Seyrek Hayvan Hastanesi Sorumlu Veteriner Hekimi Cihan Ziyan, Kaptan’ın kendilerine getirildiğinde bitkin durumda olduğunu söyledi. Burada ilk müdahalenin yapıldığını belirten Ziyan, “Sevimli dostumuzun bakımını, tedavisini yaptık. Kısırlaştırıldı. Kuduz aşısı ve parazit iğneleri yapıldı. Kaptan, yaşadığı bölgede kendisine bakan Fikri Altınkaya tarafından resmi olarak sahiplenildi” dedi.

Patileri yandı ama burayı terk etmedi”
Kaptan’a kavuşunca büyük bir mutluluk yaşayan Fikri Altınkaya, “Neredesin sen? Hoş geldin oğlum. İyi misin?” diyerek köpeğe sarıldı. Altınkaya, “Yangının çıktığı gün ben onu yuvasından çıkardım. Aldım götürdüm. Ama geri kaçtı. Gece birisi görmüş, almış top sahasına bırakmış ama o eve gelmiş. Patileri yandı ama burayı terk etmedi. Sağ olsun İzmir Büyükşehir Belediyesi yetkilileri kedilerimizi, köpeklerimizi alıp tedavi etti. Aşılarını ve bakımlarını yaptı. Hepsine teşekkür ediyorum” diye konuştu.

 

]]>
https://haberdesonsaniye.com/yangindan-kurtarilan-kaptana-sicak-yuva/feed/ 0